שאלות ותשובות

ש. כיצד ניתן לשפר את תצרוכת הדלק?

ת. הקפד על לחץ אוויר תקין בצמיגים, סע עם מטען מועט ככל שניתן. נהג במתינות, האץ בהדרגה, אל תזנק בבת אחת ממצב נייח תוך ללחיצת דוושת ההאצה עד סופה, סע במהירות סבירה. הקפד על תחזוקה נכונה ומתאימה לרכבך.

ש. דלקה לי נורת לחץ האוויר בגלגלים מה לחץ האוויר המומלץ בגלגלים?

ת. כאשר זיהה מחשב המכונית לחץ אוויר נמוך מידי באחד מהגלגלים תאיר  נורת ההתראה ללחץ האוויר בגלגלים. בדוק את לחץ האוויר בגלגלים ומלא לערך הגבוה בכ- 10% מעל הלחץ המומלץ. את הלחץ המומלץ ניתן לראות במדבקה הממוקמת במסגרת הדלת הקדמית.

ש. מתי מומלץ להחליף צמיגים?

ת. על גבי סוליית הצמיג קיימים מחווני שחיקה, כאשר עומק החריצים של הצמיג הינו 1.6 מ"מ יש להחליף את הצמיג.

ש. כיצד ניתן לשמור על הצמיגים?

ת. על מנת לשמור על תקינות הצמיגים יש להקפיד על לחץ אוויר תקין (בדיקת לחץ האוויר אחת לשבועיים), ביצוע סבב צמיגים בכל טיפול תחזוקה, בדיקה וכיוון של  זוויות ההיגוי אחת לשנה.

ש. מהם המידות הרשומות על גבי הצמיגים?

ת. לדוגמא: 205/50R15 91V

205 – רוחב הצמיג במילימטרים

50   –  יחס החתך באחוזים בין גבוה החתך של הצמיג לרוחבו

R    –  צמיג רדיאלי

 15  – קוטר החישוק באינצ'ים

91  –  דרגת העומס המותר לצמיג זה

V   –  סימון קוד המהירות

ש.מהי מערכת ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה)

ת. תפקיד המערכת למנוע בעת בלימת חירום את נעילת הגלגלים ולאפשר שליטה והיגוי ברכב. בתנאים נהיגה רגילים מערכת הבלמים פועלת כמערכת בלמים רגילה.

בעת בלימת חירום פתאומית המערכת מופעלת באופן אוטומטי ואולטימטיבי בהתאם לתנאי האחיזה של כל גלגל, לכן מבטלת מערכת זו את הצורך בלחיצה לסירוגין ("פמפום") על דוושת הבלמים.

המערכת מורכבת ממספר חיישני מהירות ויחידת בקרה אשר מבקרים את מהירות גלגלי הרכב בכל שלבי הנסיעה.

 

 

ש. מהי מערכת EBD (מערכת חלוקת בלימה אלקטרונית)

ת. מערכת זו מאפשרת חלקוה של כוח הבלימה בין הציר הקדמי והציר האחורי של הרכב באופן אופטימאלי ובהתאם לעומס המצוי על גבי הציר האחורי של הרכב בכל רגע נתון.

מערכת אלקטרונית זו מחליפה את מערכות השסתומים המכאניים אשר היו נהוגות בעבר.

ש. מהי מערכת TCS (מערכת בקרת אחיזה)

ת. מערכת בקרת משיכה הינה מערכת המונעת מגלגלי הרכב להסתחרר/להחליק ("לפרפר") וזאת כתוצאה מאיבוד אחיזה של הגלגלים המניעים את הרכב, המערכת מסייעת להאיץ את הרכב על פני דרך חלקים ו/או על פני דרך בעלי אחיזה שונה בין הגלגלים המניעים, בנוסף מאפשרת המערכת כוח נהיגה משופר בעת האצה בזמן הפנייה. המערכת מסוגלת לזהות סבסוב גלגל בעת נסיעה בתנאי השטח ולבצע נעילת הגלגל המחליק ובכך לדמות את פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה.

ש. מהי מערכת  ESP

ת. מערכת ESP הינה מערכת בטיחות אקטיבית הפועלת בכל תנאי הדרך על מנת להבטיח מניעת החלקה או סטייה (היגוי יתר או תת היגוי) של המכונית בתנאי נהיגה קיצוניים ו/או בעת טעות בשיקול הדעת של הנהג.

מערכת המתוכננת לסייע לנהג לשמור על שליטה ברכב ולהתערב תוך שבריר שנייה באמצעות מערכת הבלמים ומחשב המנוע בניסיון לייצב את הרכב.

מערכת בקרת היציבות הינה תת מערכת המשולבת במערכת ABS, למערכת ESP נוספים מספר חיישנים: חיישן זווית ההיגוי, חיישן סטייה (YAW), חיישן תאוצה צידית וחיישן לחץ הידראולי.

ש. באיזה מצב עדיף להשתמש מחזור אוויר פנימי או מצב אוויר חיצוני?

ת. מחזור אוויר פנימי – במצב זה האוויר המצוי הרכב מחומם או מקורר ואין רענון של האוויר בתוך הרכב.

מצב אוויר חיצוני – האוויר הנכנס לרכב מבחוץ (אוויר טרי) מחומם או מקורר.

יש לשים לב שפעולה ממושכת של חימום או קירור במצב מחזור אוויר תגרום להתעבות אדים על השמשות ותא הנוסעים יהפוך למחניק, זאת עקב עליה ברמת הפחמן הדו חמצני CO2, על כן עדיף לבחור ככל שניתן במצב אוויר חיצוני.